maandag 2 november 2015

Wat mensen herkennen met een beugel

Hey!
Ik heb op dit moment al anderhalf jaar een beugel en het leuk me leuk om wat herkenbare struggles met jullie te delen.

Het uitdoen van je elastiekjes
Niet iedereen heeft elastiekjes maar de meeste mensen wel en ik kan je zeggen dat ze vervelend zijn. Ze zien er raar uit in je mond en je moet ze uitdoen voordat je gaat eten. Meestal kijkt iedereen je ook heel vies aan. Vooral als ik het gewoon naast mijn bord neerleg.

Wondjes in je mond
OMG! Ik heb nu een wondje in mijn mond en het is zo vervelend. Ten eerste: het doen gewoon pijn en ten tweede: mijn slotje haakt steeds aan het wondje (dat dus nog meer pijn gaat doen) en dan moet ik het met mijn tong weghalen (sorry tmi). Orthodontisten geven je dan ook wax mee maar het helpt niet.

Als je draadje strakker is gezet
Of wanneer je strakkere elastiekjes krijgt. Mijn tanden doen dan zo pijn! Ik kan amper eten. Alleen yoghurt of soep.

Je mond hangt steeds half open
Omdat een beugel best veel ruimte neemt hangt mijn mond altijd een beetje open. Opzicht is dit niet rampzalig maar nu komt het ergste gedeelte namelijk als ik me erg concentreer op iets (zoals iets lezen) dan begin ik te kwijlen en dat is zo gĂȘnant.

Tanden poetsen
Tanden poetsen is best vervelend want je krijgt je tanden niet goed schoon dus als mijn beugel eruit gaat kijk ik er heel erg naar uit dat ik eindelijk mijn tanden normaal kan poetsen.

Er zijn zowiezo meer struggles maar die staan voornamelijk in dit filmpje van BuzzFeed hieronder:


Ik hoop dat jullie dit een leuk artikel vonden en een fijne dag!
Groetjes,
Angelica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten