zondag 1 november 2015

Tips voor school

Hallo allemaal!

De herfstvakanties in Nederland zijn voorbij dus dat betekent dat school weer gewoon begint. Ik zit nu in 3vwo en wil wat tips met jullie delen hoe ik school overleef :)

Tip 1: Maak in het weekend je huiswerk
Mijn eerste tip is dat je in het weekend je huiswerk moet maken. Dit lijkt heel stom maar je bent zo relax doordeweeks dan. Hoe ik het doe is meestal dat ik mijn huiswerk voor maandag en dinsdag maak. Wat vooral chill is dat ik maandag een korte dag heb en weinig huiswerk dus dat is snel klaar. Meestal heb ik ook geen zin om het hele weekend huiswerk te maken dus dan heb ik 1 huiswerkdag en de andere dag doe ik meestal iets anders (zoals dit weekend gaan we met mijn familie naar mijn oma dus dan ben ik al mijn hele dag kwijt).

Tip 2: Vind een goede manier van leren
Dit is heel belangrijk. Vooral omdat ik op de basisschool altijd anders leerde en dit zette ik door tot de middelbare school maar dat werkte niet echt. Ik maakte altijd van alle zinnen een vraag en als ik alle antwoorden uit mijn hoofd wist dan had ik goed geleerd. Helaas werkte deze manier dus niet op de middelbare en ben ik samenvattingen gaan maken. Dit werkt wel. Je steekt er veel tijd in en leest de tekst vaak door waardoor de tekst beter in je hoofd zit.

Tip 3: Begin op tijd met leren
Volgens mij hoor je dit overal maar dit is wel gewoon true. Want wil je een goed cijfer dan moet je goed leren, en je leert goed als je er veel tijd aan besteed. Maar ik moet toegeven dat dit ook soms best moeilijk is.

Tip 4: Zorg ervoor dat je alles begrijpt
Het is handig (vooral bij wiskunde en natuurkunde) dat de stof begrijpt. Als je dit niet doet word de toets heel lastig. Bij mij op school heeft de hele school maandag- en donderdagochtend het eerste uur vrij want in dit uur worden steunuren gegeven. Meestal als ik in de les niet al mijn vragen beantwoord krijg ga ik naar dit uur en vraag alles nog. Dit is handig omdat je ook niet met een hele klas zit maar met 5-10 mensen, En eerst dacht ik ook dat het dom was om naar zo'n uur te gaan maar eigenlijk is het best gezellig :)

Tip 5: Sorteer je boeken in je tas
In de avond voordat ik naar school ga sorteer ik mijn boeken. Ik kijk naar mijn rooster en begin onderaan (dus bij mijn laatste uur) want die boeken moet dus achterin mijn tas. Als mijn eerste les voorbij is doe ik mijn boeken van dat uur achterin in mijn tas zodat de boeken van het volgende uur vooraan liggen. Ook als iemand je vraagt wat je het volgende uur hebt kan je gewoon even in je tas kijken en dan zie je het al.

Dit zijn misschien niet veel tips maar wel (denk ik) handige tips.
Doei!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten